Marie Derrien, Université de Lille 2Le modèle de l’hôpital d’observation et de traitement et le...
Consulter le programme Lien pour suivre les journées d'études :...
Clémentine Fauconnier (SAGE, Université Haute-Alsace), pour son ouvrage Entre le marteau et...
Séminaire conjoint UMR7044 (Archimède, équipe TEO) et UMR7363 (SAGE) Organisé par Salomé Deboos...
Véronique Fau-Vincenti, EHESS-Centre Alexandre KoyréDes services de sûreté aux UMD Les malades...
Nous aurons le plaisir d’entendre les interventions croisées de S. Fernandez et R. Normand sur la...
Retrouvez Olivier Quéré dans l'émission de France Culture La Question du jour du 09 avril 2021 qui...
Retours sur l'enquête Violences et rapports de genre (Virage) et l'ouvrage éponyme avec Alice...
(Raisons D'agir Eds, à paraître en avril 2021) Dans la presse Publié le 20 février 2021Publié le...
Retrouvez Anne-Sophie Lamine dans le magazine de grands reportages des journalistes de France Inter...
Romuald Normand, Min Liu, Luís Miguel Carvalho, Dalila Andrade Oliveira, Louis LeVasseur
Editors
Springer, Perspectives on Rethinking and Reforming Education
271p.
ISBN 978-981-10-8279-5
Lien vers le site de l'éditeur.
The book analyzes worldwide changes in school organization and the teaching profession, and how the profession has been impacted by education policies that promote assessments and accountability. It also identifies some shifts in professional positions, statuses and profiles, and characterizes the impact and contextualization of professional standards that shape teaching practices and the management of schools. Further, the book provides relevant comparative and empirical data on the restructuring of the teaching profession in an era of globalization through a critical perspective on and an overview of the main research and comparative findings across countries. As such, the book is not only directed to educational researchers but will also interest professionals and policymakers, addressing a broader education and policy community concerned by the new aspects shaping the teaching profession in the 21st century.