Sarah Maire, présentation de sa thèse "Science et politique des 'soft skills' de l'éducation à...
Mina Kleiche-Dray, viendra présenter l'ouvrage qu'elle a dirigé : Les ancrages nationaux de la...
Charles-Antoine Wanecq, Centre d’histoire, Sciences Po Paris : L’urgence médicale : usages savants...
La production « scolaire » des élites Ugo Lozach, « Approcher le pouvoir. Trajectoires de...
Brice LAURENT, CSI (UMR 9217 CNRS), Mines ParisTech Discutant : Antoine Dolez, ATER à la Faculté...
Estelle Czerny et Victor Lepaux, "Se distinguer pour exister : quand la médecine générale...
Etienne Ollion, "French connections. La réception des sociologues français aux Etats-Unis...
Le laboratoire SAGE se prononce contre la hausse des droits d'inscription pour les étudiants non...
L'étude "Portraits d'Azubi-Bacpro en mobilité", renommée "Les stages frontaliers : un atout «...
Le conseil du laboratoire SAGE, Sociétés, acteurs, gouvernement en Europe, UMR du CNRS et...
APPEL A COMMUNICATIONS pour le colloque international Faire connaître les mondes en...
Les candidat.e.s aux concours du CNRS dans les sections 33, 35, 36, 38, 39, 40 et 53 peuvent...
Romuald Normand, Min Liu, Luís Miguel Carvalho, Dalila Andrade Oliveira, Louis LeVasseur
Editors
Springer, Perspectives on Rethinking and Reforming Education
271p.
ISBN 978-981-10-8279-5
Lien vers le site de l'éditeur.
The book analyzes worldwide changes in school organization and the teaching profession, and how the profession has been impacted by education policies that promote assessments and accountability. It also identifies some shifts in professional positions, statuses and profiles, and characterizes the impact and contextualization of professional standards that shape teaching practices and the management of schools. Further, the book provides relevant comparative and empirical data on the restructuring of the teaching profession in an era of globalization through a critical perspective on and an overview of the main research and comparative findings across countries. As such, the book is not only directed to educational researchers but will also interest professionals and policymakers, addressing a broader education and policy community concerned by the new aspects shaping the teaching profession in the 21st century.