Flux RSS

MA EUROCULTURE: SOCIETY, POLITICS AND CULTURE IN A GLOBAL CONTEXT

Continue to the Euroculture Strasbourg website

Welcome to the Master Euroculture programme in Strasbourg! Euroculture is a unique, interdisciplinary and international Masters programme taught in English, focussed on European integration issues from a citizen’s point of view. The University of Strasbourg is part of a network of 8 European and 4 non-European universities. Choose two or three universities over four semesters, get immerged in a multicultural environment and gain a deep understanding of European governance and culture! A unique investment for your professional career.

Bienvenue au Master Euroculture à Strasbourg ! Euroculture est un Master dont les enseignements sont en anglais, unique, interdisciplinaire et international, orienté sur les questions de l’intégration européenne selon une perspective citoyenne. L’Université de Strasbourg appartient à un consortium de 8 universités européennes et 4 universités non-européennes. Choisissez deux ou trois universités sur les quatre semestres, plongez dans un environnement multiculturel et devenez expert de la gouvernance et de la culture européennes ! Un investissement unique pour votre carrière professionnelle.

Willkommen beim Euroculture Master Programm in Straßburg! Euroculture ist ein einzigartiges, interdisziplinäres und internationales Master-Programm in Englisch, welches sich mit Fragen der europäischen Integration vom Standpunkt des Bürgers beschäftigt. Die Universität Straßburg ist Teil eines Netzwerks von 8 europäischen und vier außereuropäischen Universitäten. Wählen Sie zwei oder drei Universitäten über vier Semester, tauchen Sie ein in eine multikulturelle Umgebung, werden Sie Experte des europäischen Regierungssystems und der europäischen Kultur! Eine einzigartige Investition für Ihre berufliche Karriere.

¡Bienvenido al Máster Euroculture en Estrasburgo! Euroculture es un Máster único, interdisciplinario e internacional en inglés, centrado en las cuestiones de integración europea desde el punto de vista de los ciudadanos. La Universidad de Estrasburgo forma parte de una red de 8 universidades europeas y 4 universidades no europeas. Escoje entre dos o tres universidades durante los cuatro semestres, sumérjete en un entorno multicultural y aprende en profundidad sobre la gobernanza y cultura europeas. Una inversión única para tu carrera profesional.

Benvenuto nella pagina del Master Euroculture a Strasburgo! Euroculture è un Master unico, interdisciplinare e internazionale tenuto in lingua inglese, il cui focus è il tema dell'integrazione europea dal punto di vista del cittadino. L'Università di Strasburgo fa parte di una rete di 8 università europee e 4 università non-europee. Scegli due o tre università durante quattro semestri, immergiti in un ambiente multiculturale e ottieni una conoscenza profonda della governance e cultura europea! Un investimento unico per la tua carriera professionale.

Welkom bij de Master Euroculture in Straatsburg. Euroculture is een unieke, interdisciplinaire en internationale Master in het Engels, gericht op vraagstukken over Europese integratie vanuit het perspectief van de burger. De Universiteit van Straatsburg maakt deel uit van een netwerk van 8 Europese en 4 niet-Europese universiteiten. Kies twee of drie universiteiten gedurende vier semesters, duik in een multiculturele omgeving en bouw een diepe kennis op over Europees beleid en de Europese cultuur! Een unieke investering in je professionele carrière.

Добро пожаловать в программу "Master Euroculture" в Страсбурге! "Euroculture" является уникальной, междисциплиной и международной магистерской программой преподаваемой на английском языке, сосредоточеной на вопросах европейской интеграции с гражданской точки зрения. Университет Страсбурга является частью сети 8 европейских и 4 неевропейских вузов. Выберите два или три университета в течение четырех семестров, погрузитесь в многокультурную среду и получите глубокое понимание европейского управления и культуры! Уникальный вклад в вашу  профессиональную карьеру.

欢迎来到斯特拉斯堡大学欧洲文化(Euroculture)硕士项目!该英文项目从市民视角着眼欧洲一体化问题,具有跨学科和国际化特色。项目由八所欧洲大学和四所非欧洲大学合作,斯特拉斯堡大学是成员之一。在两年项目期间,你可以选择两到三所学校学习,充分融入多元文化氛围,同时深入了解欧洲文化及欧洲治理。对于未来的职业生涯而言,这将是一项独一无二的投资!

Continue to the Euroculture Strasbourg website