Dans le cadre de la manifestation "Elément eau" organisée par Trafic d'art le 20 avril dans la...
Arte, Factstory, Zadig Productions, Sciences Po Strasbourg, le Lieu d'Europe et le Club de la...
« GERIHCO : 20 ans d’un programme de recherche sur l’érosion des sols en Alsace » Les coulées...
Cette journée est organisée dans le cadre du projet Indisciplinaire "Les subversions du droit :...
Une conférence scientifique en sciences sociales sur les politiques de gestion des risques liés à...
Une programmation ouverte au public : demandez le programme ! Et l'affiche qui annonce les...
Depuis 2011, la plateforme MedFilm, hébergé par l'Université de Strasbourg, offre aux chercheurs,...
Le colloque aura lieu le 20 et 21 septembre 2023 à Strasbourg. Les propositions de communications...
Les travaux de recherches de Julie Sedel sur les dirigeants de presse s'exposent dans les...
Romuald Normand, Min Liu, Luís Miguel Carvalho, Dalila Andrade Oliveira, Louis LeVasseur
Editors
Springer, Perspectives on Rethinking and Reforming Education
271p.
ISBN 978-981-10-8279-5
Lien vers le site de l'éditeur.
The book analyzes worldwide changes in school organization and the teaching profession, and how the profession has been impacted by education policies that promote assessments and accountability. It also identifies some shifts in professional positions, statuses and profiles, and characterizes the impact and contextualization of professional standards that shape teaching practices and the management of schools. Further, the book provides relevant comparative and empirical data on the restructuring of the teaching profession in an era of globalization through a critical perspective on and an overview of the main research and comparative findings across countries. As such, the book is not only directed to educational researchers but will also interest professionals and policymakers, addressing a broader education and policy community concerned by the new aspects shaping the teaching profession in the 21st century.