Dans le cadre du Réseau SHS Eucor „Identité européenne“ et de l’Axe 3 « Production, circulation et...
Organisé par Vincent Dubois, Arthur Morenas et Melaine Robert Fabien Éloire, Le capital...
Visite du DHVS (salle d'anatomie...) par Tricia Koenig
EXP#6 | Santés | 21/06/23 · 13h · Salle Océanie Marie de Rugy (Université de Strasbourg /...
En association avec le GIS EURO-Lab - Réseau interdisciplinaire de recherche sur l’Union...
Le colloque aura lieu le 20 et 21 septembre 2023 à Strasbourg. Les propositions de communications...
Les travaux de recherches de Julie Sedel sur les dirigeants de presse s'exposent dans les...
Note IPP n°87 - février 2023Sébastien Michon, Louis Casenave dit Milhet, Étienne Ollion, Gaston...
Retrouvez Elisabeth Lambert dans les DNA. « L’alimentation est un sujet qui par excellence entre...
Regards sociologiquesLa revue Regards sociologiques consacrera son numéro 61 à paraitre au premier...
France culture Émission« Culture Monde ».Série « La tentation de l'occulte » dans le cadre de la...
Romuald Normand, Min Liu, Luís Miguel Carvalho, Dalila Andrade Oliveira, Louis LeVasseur
Editors
Springer, Perspectives on Rethinking and Reforming Education
271p.
ISBN 978-981-10-8279-5
Lien vers le site de l'éditeur.
The book analyzes worldwide changes in school organization and the teaching profession, and how the profession has been impacted by education policies that promote assessments and accountability. It also identifies some shifts in professional positions, statuses and profiles, and characterizes the impact and contextualization of professional standards that shape teaching practices and the management of schools. Further, the book provides relevant comparative and empirical data on the restructuring of the teaching profession in an era of globalization through a critical perspective on and an overview of the main research and comparative findings across countries. As such, the book is not only directed to educational researchers but will also interest professionals and policymakers, addressing a broader education and policy community concerned by the new aspects shaping the teaching profession in the 21st century.