Catégoriser les populations Hannes Käckmeister, sur la fabrique des ‘mineurs isolés’ en France et...
Frédéric Mérand, Professeur de science politique à l’Université de Montréal (CERIUM), « Un...
Rémi Sinthon pour une présentation intitulée : "Rendre compte du devenir des sortants de terminale...
Théologie et pensée religieuse en islam contemporain. Distinguer les temporalités. Invitée :...
Dans le cadre de l'USIASSylvain LAURENS, Directeur d’études, CMH, EHESS, « Enquêter sur les...
Dans le cadre de l'USIASNikos SMYRNAIOS, Maître de Conférences, LERASS, Univ. de Toulouse, «...
Thème : Violences et genre 1. Présentation de l'enquête VIRAGE (Alice Debauche, Elise...
CALL FOR PAPERS/CONTRIBUTIONS International SymposiumFEdération de Recherche en Environnement et...
OFFRE DE STAGE / PRAKTIKUMSANGEBOTNIVEAU MASTER 2 - DROIT DE l'ENERGIE/ MASTER 2 -...
Romuald Normand, Min Liu, Luís Miguel Carvalho, Dalila Andrade Oliveira, Louis LeVasseur
Editors
Springer, Perspectives on Rethinking and Reforming Education
271p.
ISBN 978-981-10-8279-5
Lien vers le site de l'éditeur.
The book analyzes worldwide changes in school organization and the teaching profession, and how the profession has been impacted by education policies that promote assessments and accountability. It also identifies some shifts in professional positions, statuses and profiles, and characterizes the impact and contextualization of professional standards that shape teaching practices and the management of schools. Further, the book provides relevant comparative and empirical data on the restructuring of the teaching profession in an era of globalization through a critical perspective on and an overview of the main research and comparative findings across countries. As such, the book is not only directed to educational researchers but will also interest professionals and policymakers, addressing a broader education and policy community concerned by the new aspects shaping the teaching profession in the 21st century.