Catégoriser les populations Hannes Käckmeister, sur la fabrique des ‘mineurs isolés’ en France et...
Frédéric Mérand, Professeur de science politique à l’Université de Montréal (CERIUM), « Un...
Rémi Sinthon pour une présentation intitulée : "Rendre compte du devenir des sortants de terminale...
Théologie et pensée religieuse en islam contemporain. Distinguer les temporalités. Invitée :...
Dans le cadre de l'USIASSylvain LAURENS, Directeur d’études, CMH, EHESS, « Enquêter sur les...
Dans le cadre de l'USIASNikos SMYRNAIOS, Maître de Conférences, LERASS, Univ. de Toulouse, «...
Thème : Violences et genre 1. Présentation de l'enquête VIRAGE (Alice Debauche, Elise...
CALL FOR PAPERS/CONTRIBUTIONS International SymposiumFEdération de Recherche en Environnement et...
OFFRE DE STAGE / PRAKTIKUMSANGEBOTNIVEAU MASTER 2 - DROIT DE l'ENERGIE/ MASTER 2 -...
Perspectives from sociology, policy studies and politics
Edited by Romuald Normand, Jean-Louis Derouet
Routledge, 2017, 222 pages
ISBN 9781138669079
La présentation (en anglais) sur le site de l'éditeur
A European Politics of Education proposes a sociology of education establishing connections between empirical data coming from European-scale comparative surveys, normative assumptions structuring actors’ representations and interpretative judgements, and a specific focus on Lifelong Learning policy areas. It invites readers to think about the place of standards, expertise and calculations in the European space from a common perspective, supported by a tradition of critical sociology and European political studies.
The book:
The complexity of the contemporary European education policy space is addressed here with new lines of inquiry as well as a reflexive outlook, on standardization, policy-making and actor engagement. Students and researchers of European policy studies, education policy analysts and theorists will all be particularly interested readers.