Organisé par Vincent Dubois, Arthur Morenas et Melaine Robert Joan Cortinas Muñoz, Franck Poupeau,...
Alexandra Roux Post-doctorante, IRIS, Aix-Marseille Université, CERMES 3 Pilule, défaire...
PRÉSENTATIONPourquoi faut-il lire Alain Testart ?... Tout un programme. Et quel programme ! Cette...
William Acker (délégué général de l'association nationale des gens du voyage citoyens) « Les gens...
Les politiques économiques au Pérou. Fondements sociohistoriques du « modèle péruvien ». Le Jury...
Note IPP n°87 - février 2023Sébastien Michon, Louis Casenave dit Milhet, Étienne Ollion, Gaston...
Retrouvez Elisabeth Lambert dans les DNA. « L’alimentation est un sujet qui par excellence entre...
Regards sociologiquesLa revue Regards sociologiques consacrera son numéro 61 à paraitre au premier...
Julie Sedel inaugure une nouvelle émission du site Arrêt sur images, site dédié à l'actualité et la...
France culture Émission« Culture Monde ».Série « La tentation de l'occulte » dans le cadre de la...
Perspectives from sociology, policy studies and politics
Edited by Romuald Normand, Jean-Louis Derouet
Routledge, 2017, 222 pages
ISBN 9781138669079
La présentation (en anglais) sur le site de l'éditeur
A European Politics of Education proposes a sociology of education establishing connections between empirical data coming from European-scale comparative surveys, normative assumptions structuring actors’ representations and interpretative judgements, and a specific focus on Lifelong Learning policy areas. It invites readers to think about the place of standards, expertise and calculations in the European space from a common perspective, supported by a tradition of critical sociology and European political studies.
The book:
The complexity of the contemporary European education policy space is addressed here with new lines of inquiry as well as a reflexive outlook, on standardization, policy-making and actor engagement. Students and researchers of European policy studies, education policy analysts and theorists will all be particularly interested readers.